Saturday 29 October 2011

Jodoh Oh Jodoh.....

Aku ni bila tnya pasal jodoh dulu elegik sikit,nak balik kg pun malas..bila balik kg jew..g kenduri kawen org kg,dowang msti bg soalan yg manyakitkan hati aku..KO BILA LAGI..dgn senyum sinis....Hurm aku mcm biasalah..``sok saya kawen yea...nk makan kat kedai mamak bayar sndiri..``..zalim x aku...
    aku ni d kenali sorg gadis yg xsuka tnya pasal bf,bf..bf d bf...aku akan jd boring d bosan..masa zaman sek..bdk llki sampai sumpah aku...KO MMG XDE ORG NK AR!!!!..ada aku kisah....hinggalah kezaman universiti aku..Nk kenal mmg senang,nk faham perangai org aku xsuka ar..setiap akativiti aku,aku akan habiskan dgn bersukan,xpdc,melancong kesana kemari..sehinggakan di dunia pritikal aku d U..Adalah mamat niew..nk berkenalan dgn aku,aku dgn kereknya..nk kawan apa ada hal..sampailah 1 tahap mamat nie bg aku mcm2..bear sebesar aku 2 ekor smpai skrg aku simpan,ni aku nk cari mak angkat bear tue..hahhahah..penat dia usya aku..aku bt derk jew..sehinggalah pada 1 hari ada dinner d universiti,Aku tpaksa pakai baju kurung sbb nk seragamkan tema dinner tue..Pttnya aku yg ayu,,ni sebaliknye..
      Mlm tu aku rasa smcm jew dgn mamat ni,bkn d sbbkan suka tp meluat...nk jumpa aku xleh ada org ikut aku jd teman,kena aku sorg2...mana aku nk..jd dia luahkan isi hati jantungnya yg nk terkeluar tue..SAYA NK JADIKAN AWAK TEMAN ISTIMEWA SAYA,AWAK SUDI KE????..dlm hati..Alamak,apa aku nk jawab nie..kalo aku ckp xnk nnti mcm citer hindustan..belari mcm ada lagu ikut dia..aku dgn kerek d slumber..Saya bkn xnk terima cinta awak,tp saya dah ada bf..padahal mana ada pun,sbb nk sedapkan hati jew..padahal aku nk bcinta pun xpandai,hurm...jd mlm tu penentu kptsan aku,Dia ingat d falkulti pelancongan ramai2 gurl2 fanatik dgn dia,tp tidak aku..Aku fikir masa tu nk blajo d enjoy dgn aktiviti aku...sminggu sudah blalu..muka mamat tu tidak kelihatan...uper2nya dia minta tukar u..Hurm...mntang2lah bapak dia dekan..leh tukar sana tukar sini..
    Nk d pendekkan cerita ketika umurku 20tahun aku pksa bertunang yg bukan pilihan hati jantungku sndiri..Tp hanya bertahan 4 bulan sahaja...yg ni aku malas nk citer,sbb aku tunang dgn mamat ni pun aku bkn ada hati pun...mcm biasalah,d sbbkan xnk kawen muda,aku pasang spy...bekas tunag aku ni pnsyarah d UPNM sg besi,utk siasat tingahlakunya..aku pasang spy yg menetap d sg besi..uper nya aku tertipu....dia tunang sbb terpaksa..argh..Mcm biasa aku cari pasallah...apa yg mak dia xsuka aku bt..smpai mak dia xsuka aku..

No comments:

Post a Comment